شرح وظایف ادمین پرتال
- طراحی، پیاده سازی و نگهداری پرتال فارسی و انگلیسی دانشگاه و مراکز تابعه (بیش از 500 زیرپرتال)
- طراحی، پیاده سازی و نگهداری پرتال عربی و فرانسه دانشگاه
- انجام اقدامات بهینه سازی پرتال (Search Engine Optimization) شامل:
- درج متاتگهای مناسب و استاندارد
- درج نقشه سایت
- رعایت استانداردهای لازم در درج تصاویر و مستندات
- بهینه سازی محتوا و ساختار پرتال
- درج بک لینکهای مناسب
- اقدام جهت درج لینک پرتال دانشگاه در وبگاه های مرتبط با حوزه کاری
- انجام اقدامات وبومتریک در راستای افزایش رتبه دانشگاه در رتبه بندیهای بین المللی شامل :
-
- رصد پرتال با استفاده از Web Master tools Google و رفع خطاهای مشاهده شده
- رصد پرتال در سایت اکسپلوررهایی مانند Majestic seo و Ahrefs
- افزایش تعداد Backlinks و Domain Refers
- افزایش سایز پرتال
- افزایش تعداد مستندات و فایلهای غنی درج شده در پرتال
- یکپارچه سازی دامنه سامانه ها و پرتال مراکز
- طراحی و پیاده سازی فرم های الکترونیکی درخواست شده واحدهای تابعه
- رفع مشکل گزارش شده پرتال مراکز از طریق تیکتینگ و پاسخگویی به تیکتهای دریافتی
- بروزرسانی اطلاعات درج شده در پرتال
- بازنگری و نظارت بر نحوه عملکرد پرتال مراکز
- یکپارچه سازی دامنه پرتال مراکز تابعه
- ارزیابی و کنترل دوره ای پرتال مراکز جهت بروز رسانی و بهینه سازی
- برگزاری کلاسهای آموزشی و بازآموزی مدیریت محتوای پرتال
- رفع اشکال رابطین پرتال به شکل حضوری
- نگهداری از سرور پرتال و بروزرسانی آن
- رفع مشکلات و خطاهای پیش آمده در سرور
- پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در سرور پرتال، نگهداری و کنترل آنها
شرح وظایف مسئولین پرتال مراکز
- شرکت در کلاس آموزشی مدیریت محتوای پرتال جهت آموزش
- ارتقاء دانش و تلاش در جهت کسب مهارت بیشتر با نرم افزار پرتال
- دریافت نام کاربری و کلمه عبور از اداره فناوری اطلاعات و تلاش در جهت حفظ آن
- جمع آوری اطلاعات جهت درج در پرتال مرکز
- مدیریت محتوای پرتال شامل ایجاد صفحات، درج اطلاعات ، مدیریت اسناد، صفحات و تصاویر
- بروزرسانی اطلاعات درج شده
- بررسی سایتهای پر بیننده مرتبط با حوزه کاری مرکز جهت درخواست درج لینک پرتال مرکز
- داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات درج شده در پرتال
- رفع مشکلات پیش آمده در پرتال مرکز و درصورت نیاز گزارش به اداره فناوری اطلاعات
- انجام پیگیریهای مورد نیاز تا بر طرف شدن مشکل گزارش شده به پرتال مرکز
- تعامل با مرکز فناوری اطلاعات در جهت ارتقا سطح کیفی پرتال مرکز