شرح وظایف کارشناس اداره نرم افزار و پرتال
حقوقی و اداری
- - نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادهای منعقده
- - برگزاری جلسات مستمر با پیمانکار جهت بررسی میزان پیشرفت قرارداد، علل تاخیر در فازهای قرارداد و...
مدیریت پروژه
- - استفاده از ابزارهای به روز و مناسب جهت نظارت بر پروژه ها و ارائه گزارش
- - شناسایی سامانههایی که پاسخگوی نیاز سازمان نبوده و بایستی با سامانه جدید جایگزین شوند
- - بررسی فنی سامانههای مورد نظر و تایید کاربران
پشتیبانی و نگهداری
- - بررسی سامانه ها و تعامل با شرکت های پیمانکار و پیگیری موارد ابلاغی
- - تشخیص و رفع اشکالات موجود و اعلام شده از سوی مراکز و کاربران
- - تهیه نسخه پشتیبان از داده های وارد شده در مقاطع زمانی مورد نیاز
- - بررسی و نظارت بر سامانه ها و پیکربندی آنها به منظور اطمینان از صحت کارکرد آنها
- - برگزاری جلسات مستمر با واحدهای مرتبط جهت نیازسنجی فرایندی که بایستی الکترونیکی شود
- - تدوین معماری دیتابیسها و ایجاد Stored Procedureها و viewها
- - برگزاری دوره آموزشی جهت بهرهبرداری از سامانه
- - بروزرسانی نسخه Database ها به آخرین نسخه Stable
- - بروزرسانی (محتوا، اطلاعات، نرم افزارها، و سامانه ها)
- - نظارت بر پایگاه داده ها و بررسی گردش عملیات دستی
- - تهیه لیست مشکلات سامانهها ، اعلام به شرکت ها و پیگیری جهت رفع آنها
- - برگزاری جلسات با شرکتهای توسعه دهنده سامانه
- - تهیه و ساخت گزارشات و داشبوردهای مدیریتی براساس شاخص های حوزه بهداشت، درمان ،آموزش، غذا و دارو
- - مدیریت متمرکز کاربران سامانهها
- - Migrate دادهها
تحقیق و توسعه
- - تهیه RFP ، بررسی RFPها و پروپزال های دریافتی جهت درخواستهای مرتبط با خریداری/تهیه سامانه های جدید
- - بررسی میزان همپوشانی سامانه های مختلف
- - تهیه و تدوین و ارایه به موقع مستندات کلیه مراحل سیستم تا عملیاتی شدن آن
- - کنترل دوره ای سامانه ها جهت رفع نواقص و ارائه پیشنهادات در جهت بهینه سازی آنها
- - بررسی امکان برقراری ارتباط بین سامانه های مختلف جهت جلوگیری از افزونگی اطلاعات( مانند ارتباط سامانه دانشجویی تغذیه و سامانه آموزشی هم آوا)
مستند سازی کلیه امور( اعم از برگزاری جلسات، تنظیم قرارداد، کارکرد سامانهها و.... ) و تهیه پایگاههای دانش